جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۵۰:۴۳

ذخیره نفت روی آب جهان همچنان روبه افزایش

باشگاه خبری فراساحل: طبق برآوردها درحال حاضر 9 درصد از ناوگان کشتی‎های نفتکش غول‎پیکر جهان به منظور ذخیره سازی نفت بر روی دریا اجاره شده‎اند. سطح ذخیره‎سازی نفت جهان شامل ذخیره‎سازی نفت روی دریا، طی 10 فصل گذشته افزایش یافته است به طوری که می‌تواند موجب کاهش شش تا 10 دلاری قیمت نفت شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، طبق برآوردها درحال حاضر 9 درصد از ناوگان جهانی کشتی‎های نفتکش غول‎پیکر به منظور ذخیره‎سازی نفت بر روی دریا اجاره شده‎اند. این به معنی افزایش 40 درصدی استفاده از VLCCها برای ذخیره نفت نسبت به ماه دسامبر 2015 است.


خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد که نزدیک به 40 فروند نفتکش VLCC در آبهای سنگاپور لنگر انداخته و بر روی خود نفت ذخیره کرده‎اند. مقدار نفت ذخیره شده بر روی این تعداد کشتی نزدیک به 47.7 میلیون بشکه است. این سطح از ذخیره‎سازی نفت بر روی آب حداقل در پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است. بازرگانان و تجار نفتی با توجه به قیمت پائین نفت و کاهش اجاره کشتی‎های نفتکش در سه ماهه نخست امسال، ترجیح دادند که نفت مورد نظر خود را بر روی کشتی روی آب ذخیره کنند. در همین حال، موسسه مورگان استنلی اعلام کرد که سود حاصل از فروش نفت برنت ذخیره شده بر روی نفتکش‎ها در فاصله یک ماه آتی منفی 0.48 دلار، و در فاصله 12 ماه آینده منفی 6.11 دلار برای هر بشکه است. این نشان می‎دهد که در حال حاضر ذخیره نفت بر روی دریا منفعت مالی به دنبال ندارد.



  کد خبر : 1774
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :